تاكيد بر حق دفاع مشروع و مقابله با تجاوز

صدا و سیما چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 07:27
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوي تلفني با همتاي مصري درباره تحولات منطقه بعد از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان بر حق دفاع مشروع و مقابله با تجاوز تاكيد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر، در یک تماس تلفنی درباره تحولات منطقه بعد از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان گفت‌و‌گو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌و‌گو ضمن اشاره به آمادگی کامل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای اعمال مقتدرانه حق دفاع مشروع و پاسخ محکم به تجاوزات و جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد حملات ایران به پایگاه‌ها و دارایی‌های آمریکا در منطقه در چارچوب حق دفاع مشروع و مقابله با تجاوز صورت می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست حسن همسایگی، خواستار تداوم روابط دوستانه و برادرانه با کشور‌های منطقه و همکاری مشترک منطقه‌ای برای تامین ثبات و امنیت بدون دخالت خارجی است.

وزیر امور خارجه مصر نیز در این گفت‌و‌گو ضمن ابراز نگرانی شدید بابت افزایش تنش‌ها در منطقه، بر تلاش مصر برای کمک به کاهش تنش‌ها از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.