رویترز: حدود ۱۵۰ نظامی آمریکایی در جنگ با ایران زخمی شده‌اند

همشهری آنلاین چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 02:26
دو منبع آگاه روز سه‌شنبه به خبرگزاری «رویترز» گفتند که طی جنگ آمریکایی-صهیونیستی با ایران تاکنون حدود ۱۵۰ نظامی ایالات متحده زخمی شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از انتشار این آمار توسط رویترز، پنتاگون تنها اعلام کرده بود که هشت نفر از نیروهای آمریکایی به‌طور جدی زخمی شده‌اند.

پنتاگون پس از انتشار گزارش رویترز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار زخمی‌ها حدود ۱۴۰ نفر است و افزود که اکثریت آنان جراحات جزئی دارند.

«شان پارنل» سخنگوی ارشد پنتاگون گفت: «از زمان آغاز عملیات غرش شیران، حدود ۱۴۰ نفر از نیروهای نظامی ایالات متحده در طول ۱۰ روز حملات مداوم زخمی شده‌اند.»

او افزود که ۱۰۸ نفر از نیروهای زخمی‌شده تاکنون به خدمت بازگشته‌اند.

پارنل گفت هشت نظامی که به‌طور جدی زخمی شده‌اند در حال دریافت بالاترین سطح مراقبت پزشکی هستند.

رویترز نتوانست نوع جراحات و اینکه آیا شامل آسیب‌های مغزی ناشی از موج انفجار می‌شود یا نه را مشخص کند.

از زمان آغاز درگیری‌ها، ایران حملات تلافی‌جویانه‌ای علیه پایگاه‌های نظامی ایالات متحده انجام داده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.