اقدام جدید دولت ویتنام برای مهار قیمت سوخت

صدا و سیما سه شنبه 19 اسفند 1404 - 09:17
در پی افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی به‌دلیل حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، دولت ویتنام از بررسی طرحی برای حذف تعرفه واردات برخی فرآورده‌های نفتی خبر داد.

اقدام جدید دولت ویتنام برای مهار قیمت سوخت

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، وزارت دارایی ویتنام اعلام کرد پیش‌نویس مصوبه‌ای را تهیه کرده که بر اساس آن نرخ مالیات واردات برخی محصولات نفتی به صفر کاهش می‌یابد تا بازار داخلی تثبیت و امنیت انرژی این کشور تأمین شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است در صورت تداوم درگیری‌ها و ادامه محاصره تنگه هرمز، دسترسی به منابع جایگزین نفت در بازار جهانی محدود خواهد شد و این موضوع می‌تواند موجب افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.

به گزارش رسانه‌های دولتی ویتنام، از زمان آغاز حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، قیمت سوخت در این کشور به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و دولت نیز سازوکار‌های اضطراری برای کنترل قیمت‌ها اجرا کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت پرمصرف‌ترین نوع بنزین در ویتنام با افزایش ۲۱ درصدی به بیش از ۲۷ هزار دونگ در هر لیتر رسیده است که بالاترین سطح از سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

در صورت تصویب دولت، این مصوبه تا پایان ماه آوریل اجرایی خواهد شد. همزمان قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی نیز در پی تحولات منطقه به حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسیده است؛ رقمی که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ بی‌سابقه بوده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.