بیانیه انجمن بین‌المللی علوم اجتماعی ایران به مناسبت روز جهانی زن

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 11:23
انجمن بین‌المللی علوم اجتماعی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن، با اشاره به تحولات اخیر منطقه، حملات نظامی به ایران و کشتار زنان و کودکان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن بین‌المللی علوم اجتماعی ایران به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، بیانیه‌ای صادر کرد و با اشاره به شرایط کنونی منطقه غرب آسیا اعلام کرد: روز جهانی زن امسال در حالی فرا رسیده است که در بخشی از جهان جنایتی جنگی در جریان است؛ رخدادی که علاوه بر ابعاد سیاسی و نظامی، پیامدهای انسانی و اجتماعی گسترده‌ای به‌ویژه برای زنان و کودکان به همراه داشته است.

در این بیانیه با انتقاد از عملکرد برخی دولت‌ها در قبال مسائل زنان، تأکید شده است کشورهایی که خود سابقه‌ای طولانی در سوءاستفاده و استثمار زنان دارند، در حالی مدعی دفاع از حقوق زنان هستند که اقدامات نظامی آنها در منطقه موجب قربانی شدن شمار زیادی از زنان و کودکان شده است.

انجمن بین‌المللی علوم اجتماعی ایران در ادامه با اشاره به حملات اخیر به ایران، این اقدامات را تجاوز نظامی خوانده و اعلام کرده است که در جریان این حملات، زنان و دختران بی‌گناه نیز قربانی شده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه ایران، آمده است زنان و دختران ایرانی با تکیه بر روحیه مقاومت و همبستگی اجتماعی، در کنار مردم و نیروهای مدافع کشور ایستاده‌اند.

در پایان این بیانیه از زنان و فعالان اجتماعی در سراسر جهان خواسته شده است که در دفاع از کرامت انسانی و حقوق واقعی زنان، نسبت به رنج و آسیب‌هایی که در نتیجه جنگ و خشونت بر زنان و کودکان تحمیل می‌شود، بی‌تفاوت نباشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.