محورهای رایزنی وزیران خارجه قطر و مصر

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 16:42
وزیران خارجه قطر و مصر در تماس تلفنی آخرین تحولات و پیامدهای خطرناک افزایش درگیری‌ها در منطقه را بررسی کردند و بر ضرورت حل اختلافات از طریق راهکارهای مسالمت‌آمیز تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر درباره تحولات اخیر و تشدید تنش‌های نظامی در منطقه گفتگو کرده است.

در این تماس، دو طرف آخرین تحولات و پیامدهای خطرناک افزایش درگیری‌ها در منطقه را بررسی کردند و بر ضرورت حل اختلافات از طریق راهکارهای مسالمت‌آمیز تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، آل ثانی در این گفتگو تاکید کرد که قطر همواره تلاش کرده است خود را از درگیری‌های منطقه‌ای دور نگه دارد و در عین حال برای تسهیل گفت‌وگو میان ایران و جامعه بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

وزیر خارجه قطر در ادامه بر ضرورت توقف فوری هرگونه اقدام تنش‌زا و بازگشت طرف‌ها به میز گفتگو تاکید کرد و خواستار تلاش برای مهار بحران و حفظ امنیت منطقه شد.

در مقابل، وزیر امور خارجه مصر نیز در این تماس بر اهمیت کاهش تنش‌ها، خویشتنداری طرف‌ها و بازگشت به مسیر مذاکرات و راهکارهای دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش بی‌ثباتی و آشوب در منطقه تاکید کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.