شیخ نعیم قاسم: ما با راه حل دیپلماتیک موافقت کردیم و آن را فرصتی برای دولت دانستیم تا به مسئولیت خود عمل کند، اما بارها گفتهایم که صبر حدی دارد.
شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت که بارها اعلام کرده بودیم صبر ما حدی دارد و حکومت باید کارآمد باشد.
به گزارش ایرنا از شبکه المیادین، شیخ نعیم قاسم افزود: ما با راه حل دیپلماتیک موافقت کردیم و آن را فرصتی برای دولت دانستیم تا به مسئولیت خود عمل کند، اما بارها گفتهایم که صبر حدی دارد.
وی با بیان اینکه تجاوزهای دشمن از حد گذشته است، اضافه کرد: مشکل اصلی در نقض دائمی حاکمیت، اشغالگری آمریکایی - اسرائیلی و قیمومیت است.
شیخ قاسم تصریح کرد: چنانکه برمیآید این تجاوزات برای افزایش فشارها و خلع سلاح لبنان از هرگونه اهرم قدرتی است تا لبنان وارد مسیری بدون استقلال شود.
وی افزود: وظیفه ما این است که هر کاری از دستمان برمیآید برای توقف این مسیر خطرناک ناشی از ادامه تجاوزها انجام دهیم.
دبیرکل حزب الله گفت: به کسانی که درباره زمان عملیات اعتراض دارند میگویم که آیا ۱۵ ماه نقض حاکمیت و به شهادت رسیدن ۵۰۰ نفر کافی نیست؟
شیح قاسم تصریح کرد: ۱۰ هزار مورد نقض حاکمیت رخ داده و هیچ پاسخی داده نشده است و رژیم اسرائیل چندین برابر آنچه در نبرد اولی البأس ویران کرد، در زمان آتش بس خانهها را با خاک یکسان کرده است.
وی افزود: شلیک موشک، پاسخی به تجاوز اسرائیلی - آمریکایی است و این اصل ماجراست.
شیخ قاسم بیان کرد: این شلیک موشک، پاسخی به نقضهای مکرر آتش بس و به شهادت رساندن مرجع عالیقدر حضرت آیت الله خامنه ای است.
وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل جنگ را آغاز کرد، افزود: آیا فکر میکنید یک رگبار موشک ارزش راه انداختن جنگ را دارد؟ و این را هم بدانید که در ۴۸ ساعت اول، بیش از ۴۰ نفر به شهادت رسیدند.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: آنها در حال انجام یک نسل کشی و هدف قرار دادن موجودیت ما هستند و آنچه رژیم صهیونیستی انجام داد، پاسخی به یک رگبار موشکی نبود، بلکه تجاوزی از پیش طراحی شده بود.
شیخ قاسم افزود: میانجیها گفتند که رژیم اسرائیل در صورت عدم تحرک حزب الله در طول تجاوز به ایران، فعلاً علیه آن وارد عمل نخواهد شد.
وی اضافه کرد: دولت مسئول لبنان است، نه مجری تصمیمهای آمریکا و اسرائیل.
شیخ قاسم بیان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود دارد، مقاومت و سلاح آن از نظر قانونی، بین المللی، مطابق با قانون اساسی و بیانیه دولت، حقی مشروع است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.