یک رسوایی دیگر برای آمریکا در تنگه هرمز

همشهری آنلاین چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 16:49
یک‌ روز پس از ادعای ترامپ مبنی بر اسکورت نفتکش‌ها در تنگه هرمز، نیروی دریایی آمریکا گفت «نیروی کمکی برای اسکورت دریایی نداریم».

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نیروی دریایی ایالات متحده به مقامات صنعت کشتیرانی اعلام کرد که هیچ نیروی کمکی برای اسکورت‌های دریایی وجود ندارد». این اطلاعیه سرویس اطلاعات دریایی و کشتیرانی لویدز لیست است.

شب گذشته ترامپ پس از صعود بی‌سابقه نفت به دنبال توقف عبور از تنگه هرمز اعلام کرده بود که «آمریکا نفتکش‌ها را اسکورت می‌کند».

یک تحلیلگر انرژی می‌گوید: ۲۵۰ تا ۳۵۰ ترانزیت کشتی روزانه در حالت عادی در تنگه هرمز ثبت می‌شود و آمریکا فقط ۳ ناوچه محافظ در این منطقه دارد، ایده اسکورت ترامپ خنده دار است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.