سفیر ایران خواستار پایان دادن حمله به مدارس از سوی آمریکا شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 16:45
سفیر ایران در ژنو در نامه‌ای خطاب به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق آموزش، خواستار پایان دادن حمله به مدارس از سوی آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بحرینی، سفیر ایران در ژنو در نامه‌ای خطاب به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق آموزش، حملات نظامی غیرقانونی گسترده توسط ایالات متحده و رژیم اسرائیل را که زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله مدارس را هدف قرار داده‌اند، محکوم کرد.

بحرینی با اشاره به حمله ویرانگر به یک مدرسه ابتدایی در میناب که طبق گزارش‌ها منجر به کشته شدن بیش از ۱۶۰ دانش‌آموز دختر و زخمی شدن بسیاری دیگر شد، نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر را برجسته کرد.

این نامه خواستار محکومیت عمومی و بی‌چون و چرای حملات به مؤسسات آموزشی، توقف فوری همه حملات علیه مدارس و پاسخگویی کامل مسئولان است.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از کودکان و حراست از آموزش در زمان درگیری، تعهدات قانونی الزام‌آوری هستند، خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای دفاع از حق آموزش، تضمین حفاظت از آموزش و پایان دادن به حملات به مدارس مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.