نماینده روسیه: غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران، انتقام از فشارهای غرب است

الف چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 09:35
«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در پیامی نوشت که غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران، اقدامی تقابلی برای مواجه با فشارها و تحریم‌های غرب است.

به گزارش ایسنا، اولیانوف در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «نه تنها تحلیلگران غربی، بلکه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم نمی‌فهمند که غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم نوعی انتقام از فشارها و تحریم‌های غرب است.»

وی ادامه داد: «تهران با این کار غرب را تحریک می‌کند و غرب هم بسیار عصبی واکنش نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد چنین سیاستی موثر باشد.»

این اظهارات اولیانوف در پی آن مطرح می‌شود که ساعاتی پیش «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی مدعی شده بود که «ذخایر قابل‌توجه اورانیوم» با غنای بالای ایران و همچنین «امتناع از اعطای دسترسی کامل به بازرسان» آژانس اتمی، نگرانی‌های جدی را برای این سازمان ایجاد می‌کند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.