اسپانیا: حمله به ایران چرخه جدیدی از خشونت را ایجاد کرده است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 02:45
وزیر خارجه اسپانیا گفت که حمله آمریکا و اسرائیل به ایران «چرخه جدیدی از خشونت، درگیری و بی‌ثباتی» را  در خاورمیانه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «خوسه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا تاکید کرد: ما نباید به خودمان اجازه بدهیم که جنگ به روشی طبیعی برای ایجاد توازن قوا در خاورمیانه تبدیل شود.

وی افزود که اسپانیا از اتحادیه اروپا می‌خواهد که در این جنگ به دنبال «توازن و منطق» باشد.

وزیر خارجه اسپانیا در ادامه گفت: خشونت هرگز صلح، ثبات و دموکراسی ایجاد نمی‌کند بلکه خشونت و هرج و مرج بیشتر به بار می‌آورد.

آلبارس ادعای گیدئون ساعر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را درباره اینکه اسپانیا «در کنار مستبدان می‌ایستد» رد کرد و گفت: موضع او پوچ و مضحک است. ما از صلح و ثبات جهانی، قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل در رابطه با اوکراین، غزه، ونزوئلا، گرینلند و ایران حمایت کرده‌ایم.

اسپانیا پیش از این نیز حمله به ایران را محکوم و اعلام کرده است که به هیچ وجه اجازه استفاده از پایگاه‌های خود را در اقدام نظامی جاری علیه ایران نخواهد داد.

مارگاریتا روبلس وزیر دفاع اسپانیا نیز با تاکید بر این مساله بیان کرد که هیچ یک از این پایگاه‌ها در عملیات نظامی ایالات متحده استفاده نشده‌اند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا به صراحت «اقدام نظامی یکجانبه» آمریکا و اسرائیل علیه ایران را محکوم کرده و هشدار داد که این اقدام به نظم بین‌المللی خصمانه‌تر و نامطمئن‌تر منجر می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز نارضایتی از انگلیس و اسپانیا به علت همکاری نکردن با کشورش در جنگ علیه ایران، اعلام کرد که واشنگتن تمام روابط تجاری با مادرید را قطع خواهد کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.