واکنش کویت به حمله به سفارت آمریکا

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:14
وزارت خارجه کویت امروز سه شنبه در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن حملات ظالمانه و مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران، پاسخ موشکی ایران به سفارت آمریکا در کویت را رد و محکوم کرد.
وزارت خارجه کویت با نادیده گرفتن آغاز حملات ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران همزمان با مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای تهران-واشنگتن، پاسخ موشکی ایران به سفارت آمریکا در کویت را رد کرد.
 
به گزارش ایسنا، وزارت خارجه کویت امروز سه شنبه در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن حملات ظالمانه و مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران، پاسخ موشکی ایران به سفارت آمریکا در کویت را رد و محکوم کرد.
 
این وزارتخانه در ادامه بیانیه یکجانبه خود مدعی شد که این پاسخ مشروع و قانونی، «نقض آشکار هنجارها و قوانین بین المللی از جمله توافق های ژنو سال ۱۹۴۹ و وین سال ۱۹۶۱ درباره روابط دیپلماتیک است».
 
وزارت خارجه کویت همچنین ادعا کرد که دولت کویت حق اتخاذ تمامی تدابیر لازم جهت حفظ امنیت و تمامیت ارضی و حفاظت از جان شهروندان خود و اتباع مقیم را محفوظ می‌داند.
 
این در حالی است که ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم با آمریکا، مورد هجوم مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
 
همچنین وزارت خارجه آمریکا دوشنبه ادعا کرد که سفارتش در کویت هدف ۲ حمله به وسیله پهپهادهای ایرانی قرار گرفت.
 
وزارت دفاع عربستان نیز شب گذشته اعلام کرد که سفارت آمریکا در ریاض هدف حمله ۲ پهپاد قرار گرفت که موجب آتش سوزی و وارد آمدن خساراتی به ساختمان آن شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.