نفتکش غول پیکر ژاپن پس از ۱۲ هفته با عبور از تنگه هرمز به مقصد رسید

خبرآنلاین سه شنبه 05 خرداد 1405 - 10:56
بیش از ۱۲ هفته پس از آغاز جنگ با ایران، اولین نفتکش ژاپنی که در طول این درگیری از تنگه هرمز عبور کرد، به ژاپن رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان، نفتکش ایدمیتسو مارو با پرچم پاناما، پس از عبور موفقیت‌آمیز از تنگه هرمز در ماه آوریل، روز دوشنبه به اسکله‌ای در نزدیکی شهر چیتا در هونشو - بزرگترین و پرجمعیت‌ترین جزیره ژاپن - رسید.

مینورو کیهارا، دبیر ارشد کابینه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ورود این کشتی به ژاپن «خبری خوشایند از نظر تأمین انرژی پایدار» است.

گفتنی است ژاپن به شدت به نفت خلیج فارس وابسته است و مقدار تاریخی از ذخایر عظیم استراتژیک اضطراری نفت خود را برای کاهش ضربه ناشی از افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر آزاد کرده است.

کیهارا گفت که هنوز ۳۹ کشتی مرتبط با ژاپن از جمله یکی با خدمه ژاپنی در خلیج فارس سرگردان هستند. او افزود که ژاپن به طور فعال تمام تلاش‌های دیپلماتیک را انجام می‌دهد تا کشتی‌هایشان بتوانند از تنگه عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی NHK، نفتکش ایدمیتسو مارو که توسط یکی از شرکت‌های تابعه پالایشگاه بزرگ ایدمیتسو کوسان اداره می‌شود، دو میلیون بشکه نفت خام را به استان آیچی، قطب صنعتی این کشور، حمل کرده است که قرار است به فرآورده‌های نفتی تبدیل شود.

۳۱۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.