کارشکنی جدید امارات علیه ایران

فرارو دوشنبه 04 خرداد 1405 - 21:15
اتاق بازرگانی ایران و پاکستان با اشاره به کندی پیشرفت کریدور سی‌پک، از کارشکنی امارات برای جلوگیری از تبدیل ایران به شاه‌راه منطقه خبر داد.

کریدور سی‌پک که به‌صورت رسمی در سال ۲۰۱۵ و هم‌زمان با سفر شی جین‌پینگ به پاکستان استارت خورد بود با اتصال مناطق مختلف پاکستان به بندر گوادر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ترانزیتی منطقه محسوب می‌شد؛ پروژه‌ای که می‌تواند ایران را به منطقه راهبردی تجارت هند، آسیای میانه و قفقاز تبدیل کند. 

به گزارش فارس، سی‌پک، پروژه ۱۵ساله چین و پاکستان، قرار است تا ۲۰۳۰ تکمیل شود و ایالت‌های بلوچستان، پنجاب، سند و خیبر را پوشش دهد. 

ایران نیز به دنبال اتصال ریلی چابهار، زاهدان و میرجاوه به این کریدور است؛ مسیری راهبردی برای تجارت با چین که ایران به شاه‌راه منطقه تبدیل می‌کند و با توجه به کارشکنی‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس، تا ۲۰۲۶ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. 

بر اساس کسب اطلاع از اتاق بازرگانی ایران و پاکستان، ضمن تأکید نسبت به‌کندی پروژه سی‌پک، این اتاق از کارشکنی امارات برای جلوگیری از تبدیل بندر گوادر به رقیب دبی خبر داد.

کریدور ایران و امارات

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.