تلاش نتانیاهو برای تحت فشار قرار دادن ترامپ در خصوص ایران

الف دوشنبه 04 خرداد 1405 - 20:49
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از مذاکرات واشنگتن و تهران، اذعان کرد در حال تلاش برای تحت فشار قرار دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که البته به دلیل شرایط کنونی، کار دشواری است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، نگرانی خود را در مورد توافق در حال شکل‌گیری بین ایالات متحده و ایران و همچنین مذاکرات پشت درهای بسته آنها ابراز کرد و اذعان داشت که در حال حاضر اسرائیل فاقد قدرت مانور لازم برای تأثیرگذاری بر تصمیمات ترامپ است.

بنابر اعلام این منبع، کابینه امنیتی عصر روز گذشته (یکشنبه) در حالی تشکیل جلسه داد که اخباری منتشر شد مبنی بر پیشرفت در مذاکرات ایران و آمریکا و احتمال دستیابی دو طرف به توافق در آینده نزدیک. همچنین نتانیاهو، در جلسات غیرعلنی اذعان کرد که اسرائیل در حال حاضر هیچ قدرت مانوری برای تأثیرگذاری بر ترامپ ندارد.

آلون بن داوید گزارشگر شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در گزارشی در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد که اطرافیان رئیس جمهور ترامپ برای پیشبرد توافق، فشار زیادی به او وارد کرده‌اند و افراد برجسته‌ای مانند استیو ویتکاف و جرد کوشنر در این امر نقش داشته‌اند.

در گزارش بن داوید آمده است: باید به یاد آورد که هفته گذشته ترامپ گفت: نتانیاهو هر کاری که من بخواهم در مورد مساله ایران انجام خواهد داد. یک روز بعد، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که ترامپ و نتانیاهو تماس تلفنی «پر تنشی» درباره ایران داشته‌اند. همچنین یک منبع اسرائیلی دیگر به سی‌ان‌ان گفت که نگرانی اسرائیل پس از آن تماس تلفنی افزایش یافته است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.