چین درباره ایران: آماده‌ایم نقشی سازنده در دستیابی به صلح ایفا کنیم

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 04 خرداد 1405 - 20:28
سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که جنگ با ایران هرگز نباید آغاز می‌شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "مائو نینگ"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز، دوشنبه 25 مه، در کنفرانس مطبوعاتی، در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر در آستانه توافق بودن ایالات متحده و ایران برای پایان دادن به درگیری‌ها اظهار داشت: چین همواره تأکید کرده است که گفتگو و مذاکره تنها مسیر درست است و از طریق توسل به زور هیچ راه خروجی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: وقتی درِ گفتگو باز شده است، نباید دوباره بسته شود. ضروری است که با تقویت روند کاهش تنش و پایبندی به جهت‌گیری کلی حل سیاسی، از طریق گفتگو و مذاکره به یک راه‌حل دست یافت که نگرانی‌های مشروع همه طرف‌ها در آن در نظر گرفته شده باشد،

علاوه بر این، در پاسخ به درخواست‌های جامعه بین‌المللی خطوط کشتیرانی باید در اسرع وقت بازگشایی شوند تا به‌طور مشترک از ثبات و عملکرد روان زنجیره‌های صنعتی و تأمین جهانی محافظت شود، همچنین باید هرچه زودتر یک آتش‌بس جامع و پایدار برقرار شود تا به احیای مجدد صلح و ثبات در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس کمک کند.

انتهای پیام/+

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.