گفت و گوی وزرای خارجه قطر و عربستان درباره آتش بس میان ایران و آمریکا

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 10:41
تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر خارجه عربستان درباره آتش بس میان ایران و آمریکا با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی با وزیر خارجه عربستان درباره روابط دو جانبه و راه‌های گسترش و تعمیق آن و تلاش‌های میانجیگرانه پاکستان میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر گفت وگو و رایزنی کرده‌اند.

در این گفت وگوی تلفنی آل ثانی و بن فرحان درباره هم افزایی تلاش‌ها برای پشتیبانی از میانجیگری‌ها به منظور کاهش تنش‌ها بحث و تبادل نظر شده است.

وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی بر ضرورت همراهی همه طرف‌ها با تلاش‌های جاری به منظور گشایش مسیری برای حل و فصل ریشه‌ای بحران از طریق گفت وگو و ابزارهای مسالمت آمیز به گونه‌ای که به یک توافق پایدار و بدون بازگشت درگیری‌ها منجر شود، تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه قطر پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور در گفت‌ وگوی تلفنی با وزیر خارجه کویت، تلاش‌های میانجیگری پاکستان بین واشنگتن و تهران را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.