محاصره آمریکا در تنگه هرمز شکست خورده است

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:33
مدیر شرکت مشاوره ریسک آبسیدین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: محاصره آمریکا در تنگه هرمز شکست خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، برت اریکسون، مدیر شرکت مشاوره ریسک آبسیدین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: محاصره آمریکا در تنگه هرمز شکست خورده است و این غیرقابل انکار است ترامپ گفته بود با ادامه محاصره، تا سه روز دیگر زیرساخت نفت ایران منفجر می‌شود، اما اینطور نشد.

در این مرحله، غیرقابل انکار است که محاصره شکست خورده است. نه به دلیل اجرای ناموفق (اگرچه مطمئناً این اتفاق افتاده است)، بلکه به دلیل اینکه بر اساس یک فرضیه اساساً ناقص بنا شده است.

این چیزی است که به وضوح می‌توان از گفته خود ترامپ مبنی بر "۳ روز تا انفجار زیرساخت‌های نفتی ایران" استنباط کرد. واضح است که او بر اساس داده‌های بسیار خاصی عمل می‌کرد که نشان می‌داد این اتفاق خواهد افتاد.. اما این اتفاق نیفتاد.

این چیزی است که به وضوح می‌توان آن را چند روز بعد، ۲۱ روز کامل پس از شروع محاصره ایالات متحده، ترامپ اکنون می‌گوید که "دو هفته" خواهد بود... در مجموع ۳۵ روز.

مشکل اینجاست: او اشتباه می‌کند.

داده‌های منتشر شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که ایران ۱۲ تا ۲۲ روز ذخیره در خشکی داشته است، که این ۸ روز پیش بود. ۴ تا ۱۴ روز. سایر کارشناسان این عدد را حدود ۱۳ روز می‌دانند؛ بنابراین ۱۳ روز نفت در خشکی هنوز باقی مانده است، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیریم.

از گفته ترامپ "۳ روز تا انفجار زیرساخت‌های نفتی ایران". واضح است که او بر اساس یک داده بسیار خاص کار می‌کرد که نشان می‌داد این اتفاق خواهد افتاد. این اتفاق نیفتاد.

در محدوده خط محاصره ایالات متحده، ایران کشتی‌های کافی برای نگهداری حدود ۳۵ میلیون بشکه دارد. این امر جدول زمانی را تقریباً ۲۸ تا ۴۲ روز افزایش می‌دهد.

سپس، ایران در حال از رده خارج کردن نفتکش‌های قدیمی، انبار‌های قدیمی، حمل و نقل با کامیون به کشور‌های همسایه و استفاده از راه آهن است. هیچ یک از این موارد در کنار هم قابل توجه نیستند، اما هر یک از آنها به جدول زمانی اضافه می‌کنند. به علاوه ۷ روز..

اما ایران همچنین می‌تواند تولید چاه‌های نفت خود را دستکاری کند. آنها نیازی ندارند که هر روز با صد در صد تولید کنند. تولید را می‌توان کاهش داد؛ و اینجاست که فاجعه بار می‌شود. وقتی این را در نظر بگیریم، از جدول زمانی ذکر شده حدود ۶۹ تا ۸۳ روز به چیزی می‌رسیم که می‌تواند به سه رقم برسد.

اینکه چگونه وزیر خزانه‌داری، که رهبری «عملیات خشم اقتصادی» را بر عهده دارد و رئیس جمهور ایالات متحده قادر به کنار هم قرار دادن این موضوع یا حتی رسیدن به نتیجه یکسان بین یکدیگر نیستند، فراتر از درک من است.

چیزی که من می‌دانم این است که این محاصره به طرز وحشتناکی شکست خورده است، و به خاطر اقتصاد جهانی، کاملاً امیدوارم که واشنگتن هنوز کارت‌هایی را که ادعا می‌کند، در اختیار داشته باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.