هشدار نخست وزیر لهستان درباره فروپاشی اتحاد فراآتلانتیکی

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:08
دونالد توسک در بحبوحه تنش فزاینده آمریکا و اروپا هشدار داد؛ بزرگترین تهدید علیه جامعه فراآتلانتیکی، فروپاشی مداوم آن است.

هشدار نخست وزیر لهستان درباره فروپاشی اتحاد فراآتلانتیکی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ توسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بزرگترین تهدید برای جامعه فراآتلانتیکی دشمنان خارجی آن نیستند بلکه فروپاشی مداوم اتحاد ماست. همه ما بایدکار‌های لازم برای معکوس کردن این روند فاجعه‌بار را انجام دهیم.

این هشدار در حالی صادر شده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از متحدان اروپایی به علت همکاری نکردن در جنگ علیه ایران انتقاد و حتی تهدید به خروج از ناتو کرد.

ترامپ همچنین گفته که از هفته آینده قصد دارد تعرفه‌هایی به میزان ۲۵ درصد بر خودرو‌ها و کامیون‌های وارداتی از اتحادیه اروپا اعمال کند. او این اقدام را به پایبندنبودن اتحادیه اروپا به توافق‌های تجاری با آمریکا نسبت داده است.

آمریکا در  جدیدترین دور از تنش‌ها با اروپا اعلام کرده است که قصد دارد ۵ هزار نیروی نظامی خود را از آلمان خارج کند.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که فریدریش مرتس صدراعظم آلمان دوشنبه در انتقاد از واشنگتن گفت که آمریکا راهبردی برای خروج از جنگ با ایران ندارد و ایالات متحده در جریان مذاکرات با تهران «تحقیر» شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتقاد مرتس به او حمله لفظی کرد و او را «کاملا ناکارآمد» خواند.

از سوی دیگر، با کاهش قابل توجه ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل جنگ علیه ایران، پنتاگون به متحدان اروپایی هشدار داد که تحویل سلاح‌ها به آنها با تاخیر انجام خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.