شهردار نیویورک توقیف «ناوگان مقاومت جهانی» را محکوم کرد

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:47
شهردار نیویورک توقیف ناوگان کمک‌رسانی عازم غزه توسط نیروی دریایی اشغالگران و بازداشت بیش از ۱۷۵ نفر، از جمله ساکنان شهر، را محکوم کرد.

زهران ممدانی، شهردار نیویورک، توقیف ناوگان فعالان عازم غزه توسط نیروی دریایی اسرائیل را محکوم و آن را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.

ممدانی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، اظهار داشت که نیروهای اسرائیلی یک ناوگان کمک‌رسانی بشردوستانه را در آب‌های بین‌المللی سواحل یونان توقیف کرده و وارد آن شدند و بیش از ۱۷۵ نفر، از جمله چندین ساکن شهر نیویورک را «به طور غیرقانونی» بازداشت کردند.

وی افزود که تیم او در تماس مستقیم با شرکای ایالتی و فدرال است تا در مورد تعیین محل اختفای این افراد و شرایط بازداشت آنها کار کند.

ممدانی تأکید کرد که آنچه اتفاق افتاده «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» است و خواستار آزادی افراد بازداشت شده شد.

نیمه‌شب ۲۹ و ۳۰ آوریل، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی کشتی‌های ناوگان آزادی جهانی را که به سمت نوار غزه در حرکت بودند، در نزدیکی یونان توقیف و فعالان را دستگیر کرده‌اند. این ناوگان شامل تقریباً ۱۰۰ قایق و ۱۰۰۰ فعال بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.