امارات سفر اتباع خود به ایران را ممنوع کرد

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:43
وزارت امور خارجه امارات در اطلاعیه‌ای از شهروندان اماراتی خواست اگر هم‌اکنون در ایران، لبنان و عراق حضور دارند، سریع‌تر به کشور خود بازگردند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) نوشت  وزارت امور خارجه امارات متحده عربی روز پنجشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵) با انتشار بیانیه‌ای رسمی، ممنوعیت سفر شهروندان این کشور به جمهوری اسلامی ایران، عراق و لبنان را اعلام کرد.

طبق اطلاعیه صادره، این تصمیم به دلیل «تحولات جاری در منطقه» اتخاذ شده و از شهروندان اماراتی حاضر در این سه کشور خواسته شده هرچه سریع‌تر به امارات بازگردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه امارات آمده است: «در پرتو تحولات کنونی منطقه، وزارت امور خارجه ممنوعیت سفر اتباع اماراتی به جمهوری اسلامی ایران، جمهوری لبنان و جمهوری عراق را اعلام می‌دارد. این وزارتخانه از تمامی شهروندان اماراتی که هم‌اکنون در این کشورها حضور دارند، می‌خواهد هرچه سریع‌تر بازگشت خود به امارات را ترتیب دهند.»

این اقدام بخشی از تدابیر پیشگیرانه امارات برای «نظارت بر وضعیت و تضمین ایمنی» شهروندانش توصیف شده است. وزارت خارجه امارات تأکید کرده که اتباع باید به تمامی دستورالعمل‌ها و توصیه‌های صادرشده پایبند باشند، همچنین یک شماره تلفن نیز برای تماس و هماهنگی در این اطلاعیه درج شده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.