سخنگوی ارتش: نیروی زمینی با شلیک موشک‌های فجر و فتح به پایگاه‌های دشمن در کشورهای منطقه نقش‌آفرین بود

پارسینه پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 15:44
سخنگوی ارتش گفت: تا آخرین روزهای جنگ، با وجود اینکه دشمن بارها شعارها و تهدیدهایی درباره انجام حمله زمینی مطرح می‌کرد، هرگز جرأت نیافت از طریق مرزهای زمینی اقدام به تعرض یا تجاوز کند.
به گزارش پارسینه به نقل از صداوسیما، امیر اکرمی نیا در گفتگوی تلویزیونی گفت: ما از قبل از جنگ آمادگی لازم را داشتیم، برآوردهای اطلاعاتی ارتش نشان می‌داد که دشمن احتمالاً قصد انجام حمله نظامی علیه کشور را دارد و این موضوع در تحلیل‌های ما پیش‌بینی شده بود. به همین دلیل، تمامی نیروها و یگان‌های ارتش از سطح آمادگی مطلوبی برخوردار بودند.

وی گفت: نیروی زمینی نیز یگان‌های خود را در مناطق مختلف کشور مستقر کرده و در وضعیت آمادگی بالایی قرار داشت. به عنوان نمونه، می‌توان به واکنش نیروی زمینی در جریان نفوذ دشمن در جنوب اصفهان اشاره کرد؛ جایی که یگان‌های نیروی زمینی بلافاصله وارد عمل شدند و با اقدام سریع خود، هواپیمای متخاصم آمریکایی را مورد اصابت قرار دادند.

به گفته اکرمی نیا، این واکنش سریع و قاطع موجب شد که عملیات دشمن با شکست و ناکامی مواجه شود. نیروی زمینی با شلیک موشک‌های فجر و فتح به پایگاه‌های دشمن در کشورهای منطقه نقش‌آفرین بود و موثر عمل کرد.

وی تاکید کرد: مراقبت‌ها و تدابیر اتخاذشده توسط نیروی زمینی ارتش در حفاظت از مرزها بسیار قابل توجه بود. تا آخرین روزهای جنگ، با وجود اینکه دشمن بارها شعارها و تهدیدهایی درباره انجام حمله زمینی مطرح می‌کرد، هرگز جرأت نیافت از طریق مرزهای زمینی اقدام به تعرض یا تجاوز کند.

اکرمی نیا گفت: یکی از عوامل مهم این بازدارندگی، آمادگی بالای نیروی زمینی ارتش در کنار نیروهای سپاه بود که نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ امنیت مرزها ایفا کرد.

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.