رژیم صهیونیستی ۱۷۵ فعال سرنشین ناوگان «الصمود» را بازداشت کرد

صدا و سیما پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 11:57
رژیم صهیونیستی از بازداشت ۱۷۵ فعال سرنشین ناوگان «الصمود» و انتقال آنها به سرزمین اشغالی خبر داد.

رژیم صهیونیستی ۱۷۵ فعال سرنشین ناوگان «الصمود» را بازداشت کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه الجزیره؛ وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات توقیف کشتی‌های ناوگان «الصمود» (پایداری) که عازم غزه بود، به پایان رسیده و ۱۷۵ فعال سرنشین آن به سرزمین اشغالی منتقل شدند.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی از توقیف ۲۱ کشتی از مجموع ۵۸ کشتی ناوگان الصمود خبر داده و گفته بود به زودی اقدام علیه بقیه کشتی‌ها در صورت عدم تغییر مسیر برای بازگشت، آغاز خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز به نقل از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس پشت ناوگان الصمود قرار دارد تا در انتقال به مرحله دوم طرح صلح کارشکنی کند.

در همین ارتباط «ایوب حبراوی» عضو هیئت مدیره ناوگان جهانی الصمود در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین گفته بود که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی ضمن ایجاد مانع در مسیر ناوگان، به تعدادی از این کشتی‌ها یورش برده است.

حبراوی با اشاره به سوابق این‌گونه برخوردها، تأکید کرد که قطع ارتباط با برخی کشتی‌ها و برخورد فیزیکی با فعالان، روال معمول نظامیان صهیونیست در چنین عملیات‌هایی است.

دیروز (چهارشنبه) وزارت امور خارجه ترکیه اقدام رژیم صهیونیستی در رهگیری کاروان دریایی حامل کمک‌های انسانی به مقصد غزه را «دزدی دریایی» توصیف کرد و خواستار واکنش متحد جامعه جهانی شد.

این ناوگان که بیش از ۴۰۰ غیرنظامی را به سوی غزه می‌برد، با هدف ایجاد یک کریدور دریایی بشردوستانه برای غزه و ارسال کمک به این منطقه راهی شده بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.