محکومیت تجاوز نظامی علیه ایران در بیانیه مشترک روسیه و بلاروس

عصر ایران چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 23:21
روسیه و بلاروس در بیانیه‌ای مشترک، تجاوز نظامی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کردند. این بیانیه که در یازدهمین کنفرانس بازنگری اعضای NPT صادر شد، اقدامات مذکور را غیرقانونی و تجاوزی مسلحانه به یکی از اعضای رسمی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای برشمرد.

روسیه و بلاروس با انتشار بیانیه مشترکی تجاوز غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را شدیداً محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه توسط روسیه و بلاروس در یازدهمین کنفرانس بازنگری اعضای NPT منتشر شد، روسیه و بلاروس تجاوز ناموجه و غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT)، را به شدت محکوم کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «ما (روسیه و بلاروس) تجاوز مسلحانه بی‌دلیل، ناموجه و غیرقانونی اسرائیل و ایالات متحده علیه ایران، یکی از اعضای واقعی NPT، را که در پوشش لفاظی‌های عدم اشاعه صورت گرفته، به شدت محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است که روسیه و بلاروس تعهد خود را به NPT مجددا تایید و از جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای و امن برای همه حمایت کردند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۹ اسفند سال گذشته در حالی‌ که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با طرف آمریکایی در جریان بود، تجاوز علیه ایران را آغاز کردند و ایران نیز در پاسخ به تجاوز علیه خاک کشور و دفاع از خود، عملیات وعده صادق ۴ را با هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و اهدافی مشخص در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.