جو کنت: محاصره ایران به آمریکا بیشتر ضربه می‌زند تا ایران

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:33
جو کنت نوشت: محاصره، ایران را مجبور به کنار گذاشتن غنی‌ سازی اورانیوم، موشک‌ های بالستیک یا شبکه‌ های نیروهای طرفدارش نخواهد کرد. در عوض، این محاصره به مردم آمریکا آسیب می‌رساند و فشار داخلی جدی بر رئیس جمهور ایجاد می‌کند

جو کنت، مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم در دولت ترامپ با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت:

ادامه محاصره، فشار بسیار بیشتری بر ما نسبت به ایران وارد می‌کند. ایران ثابت کرده است که می‌ تواند مشکلات اقتصادی را تحمل کند؛ از سال ۱۹۷۹  این کار را انجام داده است.

وی در ادامه بیان کرده: این محاصره، ایران را مجبور به کنار گذاشتن غنی‌ سازی اورانیوم، موشک‌ های بالستیک یا شبکه‌ های نیروهای طرفدارش نخواهد کرد. در عوض، این محاصره به مردم آمریکا آسیب می‌رساند و فشار داخلی جدی بر رئیس جمهور (ترامپ) ایجاد می‌کند: با نزدیک شدن به انتخابات میان‌ دوره‌ ای، قیمت بنزین همچنان افزایش خواهد یافت و به رأی‌ دهندگان طبقه کارگر که به طور قاطع از ترامپ و جمهوری‌خواهان حمایت کردند، آسیب خواهد رساند و اکثریت جمهوری‌خواهان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

 پیامدهای جهانی این بحران تنها فشار بر ما را افزایش می‌دهد، نه بر ایران: فراتر از بحران نفت و گاز، محاصره اکنون باعث کمبود کود جهانی شده است که باعث بحران‌ های بزرگ امنیت غذایی و قحطی‌ های احتمالی در مناطق آسیب‌ پذیر خواهد شد. مسیر هوشمندانه‌ تر مشخص است: عقب‌ نشینی، اعلام پیروزی و استفاده از کاهش تحریم‌ ها به عنوان اهرم مذاکره با ایران. این امر مذاکرات را طبق شرایط ما بازتنظیم کرده، از جنگ جلوگیری می‌ کند و از تشدید بیشتر بحران انرژی در داخل و خارج از کشور جلوگیری خواهد کرد.

جو کنت

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.