درخواست آنکارا برای افزایش زمان آتش‌بس ایران

فرارو پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 12:39
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما به دنبال تمدید مدت آتش‌بس بین ایران و آمریکا هستیم

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، در خصوص وضعیت آتش‌بس میان ایران و آمریکا گفت: در حال حاضر تمدید این آتش‌بس برای ما نیز موضوعی مهم به شمار می‌رود.

به گزارش فرارو، او توضیح داد: همان ابتدای اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای نیز تأکید کردیم که برای رسیدن به یک توافق، موضوعات متعدد و مهمی وجود دارد که در این بازه زمانی کوتاه قابل حل نیستند. به همین دلیل، ما به دنبال تمدید مدت آتش‌بس هستیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود: به نظر من فردا روز بسیار مهمی است، به‌ویژه با توجه به اینکه طرفین مواضع خود را به‌روشنی بیان کرده‌اند. نیت دو طرف، به‌خصوص در زمینه دستیابی به آتش‌بس پایدار و حرکت به سمت باز شدن تنگه هرمز، اهمیت زیادی دارد.

فیدان در ادامه گفت: برخی مسائل نیز وجود دارد که جنبه‌های جزئی‌تر دارند و باید حل‌وفصل شوند. در این زمینه به برادران پاکستانی خود اعتماد داریم و همچنان از آنها حمایت خواهیم کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.