امارات از اوپک و اوپک پلاس خارج می‌شود

خبرآنلاین سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 16:59
وزیر انرژی امارات اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته است از اوپک و اوپک پلاس خارج شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امارات متحده عربی تصمیم خود برای خروج از اوپک و اوپک پلاس از اول ماه می سال ۲۰۲۶ را اعلام کرد.

بنابر روایت مهر، تصمیم امارات برای خروج از اوپک و اوپک پلاس همسو با چشم انداز راهبردی و اقتصادی بلندمدت این کشور ادعا شده است.

وزیر انرژی امارات در این خصوص خبر داد که کشورش این تصمیم را اتخاذ کرده است.

سهیل مزروعی به خبرگزاری رویترز گفت که این تصمیم پس از بررسی دقیق راهبردی در حوزه انرژی، بخش نفت و سایر بخش‌ ها اتخاذ شده است.

وی افزود که امارات مدت‌ هاست عضو اوپک و اوپک پلاس بوده و این اقدام را در زمان مناسبی انجام می‌ دهد.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.