رایزنی وزیر خارجه مصر با ویتکاف درباره روند مذاکرات ایران و آمریکا

خبرآنلاین دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 18:44
«بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر در تماسی تلفنی با «استیو ویتکاف»، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه درباره روند مذاکرات میان آمریکا و ایران و تلاش‌های صورت‌گرفته جهت کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بدر عبدالعاطی تماسی تلفنی از سوی استیو ویتکاف دریافت کرد که محور اصلی آن، رایزنی درباره روند مذاکرات میان آمریکا و ایران و تلاش‌های صورت‌گرفته جهت کاهش تنش‌ها در منطقه بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الشروق، «تمیم خلاف» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این تماس تلفنی، ارزیابی روند مذاکرات آمریکا و ایران، پیشنهادات مطرح‌شده میان طرف‌های ذی‌ربط در این زمینه و تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق و حل‌وفصل مرضی‌الطرفین میان آمریکا و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالعاطی در این گفت‌وگو بر اهمیت تداوم رویکرد مذاکره‌محور جهت تثبیت آتش‌بس و تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: راهکارهای دیپلماتیک و گفت‌وگو، بهترین مسیر برای تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای است.

وی در همین راستا بر لزوم در نظر گرفتن دغدغه‌های امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تأکید کرد.

وی در پایان تصریح کرد که قاهره به تلاش‌های مستمر خود در هماهنگی با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای پیشبرد راهکارهای سیاسی در راستای حمایت از امنیت و ثبات منطقه ادامه خواهد داد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.