
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد جعفری نسب، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: شعبه شصت و هفتم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تهران به پرونده ایفا نکردن ۳۶ هزار و ۱۸۳ یورو تعهد ارزی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران افزود: شعبه پس از بررسی اسناد موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک گمرکی علاوه بر بازگرداندن عین ارز و محرومیت از تاسیس شرکت و یا عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی به مدت یک سال و تعلیق کارت بازرگانی به مدت ۲ ماه متخلف ردیف اول را به ۴۸ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.
جعفری نسب در ادامه گفت: شعبه همچنین علاوه بر بازگرداندن عین ارز متخلف ردیف دوم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه معادل چهار برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران افزود: متخلفان در این پرونده در مجموع به پرداخت ۱۴۶ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
جعفری نسب گفت: با گزارش پست بانک ایران پیرامون ایفا نکردن تعهد ارزی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.