کمای ۶ ماهه در خلیج فارس

نامه نیوز جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 11:41
گلدمن ساکس هشدار داد که در پی جنگ آوریل، ۵۷ درصد از تولید نفت خلیج فارس از مدار خارج شده و بازگشت کامل عرضه به بازار جهانی، دست‌کم ۶ ماه زمان خواهد برد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گزارش جدید گلدمن ساکس نشان می‌دهد که در پی درگیری‌های ماه آوریل، بازار جهانی با یک بحران بی‌سابقه روبرو شده است.

طبق این تحلیل، ۱۴.۵ میلیون بشکه از تولید روزانه نفت خلیج فارس (معادل ۵۷ درصد عرضه پیش از جنگ) از مدار خارج شده است.

این موسسه پیش‌بینی می‌کند که بازگشت به وضعیت عادی فرآیندی دشوار و زمان‌بر خواهد بود؛ به طوری که حتی پس از بازگشایی مسیرهای استراتژیک مانند تنگه هرمز، تنها ۷٠ درصد تولید در ۳ ماه نخست و ۸۸ درصد آن پس از ۶ ماه بازیابی می‌شود.

همزمان، داده‌های راداری از «ناوگان ارواح» نشان می‌دهد که برخی ابرنفت‌کش‌ها مانند نفت‌کش HUGE، با وجود این بن‌بست، همچنان در حال جابه‌جایی محموله‌های نفت خام در اقیانوس هند هستند.

این وضعیت بیانگر آن است که در کنار فلج شدن بخش بزرگی از عرضه رسمی، اقدامات برای شریان‌های پنهان انرژی در اوج بحران همچنان ادامه دارد.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.