ابراز نگرانی سازمان بین المللی مهاجرت از تشدید اخراج مهاجران افغان

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 10:37
سازمان بین المللی مهاجرت از تشدید روند اخراج مهاجران افغان از پاکستان ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سازمان بین المللی مهاجرت از تشدید اخراج مهاجران افغان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل، سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)) در بیانیه‌ای نگرانی خود را در مورد اخراج اجباری گسترده مهاجران افغان از پاکستان ابراز کرده و از دولت پاکستان خواسته است که فوراً این روند را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: از اواخر سال ۲۰۲۳ بیش از ۵ میلیون افغان از کشور‌های همسایه به کشور بازگشته‌اند که این مسئله بر وضعیت وخیم انسانی در افغانستان تأثیر منفی گذاشته است.

این سازمان از پاکستان خواست تا بازداشت و بازگشت اجباری پناهندگان افغان را متوقف کند و بازگشت داوطلبانه را مطابق با قوانین بین‌المللی و با همکاری سازمان‌های بین‌المللی تسهیل کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تأکید کرد: پناهندگان افغان نباید برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گیرند.

این درحالی است که براساس گزارش این سازمان، میزان اخراج مهاجران افغان در سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۵ برابر شده است.

همچنین «مولوی عبدالکبیر» وزیر امور مهاجرین افغانستان در دیدار با «عرفات جمال» نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در افغانستان از وضعیت مهاجران افغان در پاکستان ابراز نگرانی کرد.

عرفات جمال نیز در این دیدار از سفر قریب الوقوع رئیس کل کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به افغانستان خبر داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.