افزایش شمار زخمی‌های آمریکایی در جنگ با ایران

خبرآنلاین سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 08:17
وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) در یک به‌روزرسانی جدید اعلام کرد که شمار زخمی‌های این کشور در جنگ تجاوزکارانه علیه ایران با ۴۱۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از یواس‌ای تودی، در حالی که پیشتر اعلام شده بود که شمار زخمی‌ها ۳۹۹ نفر است، به‌روزرسانی پنتاگون در روز دوشنبه نشان می‌دهد که تعداد زخمی‌ها به ۴۱۵ نفر رسیده است.

بنا به روایت ایرنا؛ بر اساس این آمار، ۲۷۱ عضو نیروی زمینی آمریکا، ۶۳ عضو نیروی دریایی، ۶۲ نظامی نیروی هوایی و ۱۹ تفنگدار دریایی زخمی شده‌اند.

به نوشته یواس‌ای تودی، طبق آماری که پیشتر گزارش شده بود، ۱۳ تن از نظامیان آمریکایی نیز کشته شده‌اند.

جنگ رمضان و حملات مشترک آمریکا و اسرائیل علیه ایران از نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد و در نهایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی ( ۷ آوریل ۲۰۲۶ برابر با ۱۸ فروردین ۱۴۰۵) در بیانیه‌ای در شبکه «تروث سوشال» پس از ۴۰ روز جنگ علیه ایران عقب‌نشینی کرد.

در بامداد ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ شمسی طرفین بر سر آتش بس دو هفته ای با میانجیگری پاکستان برای انجام مذاکرات به منظور پایان دادن این جنگ توافق کردند اما عهدشکنی و زیاده خواهی آمریکا در مذاکرات اسلام‌آباد مانع از دستیابی به چارچوب مشترک و توافق شد.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.