روایت روسیه از گفت وگوی لاوروف و عراقچی

الف سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 00:21
روسیه از ایران و آمریکا خواست که آتش‌بس را حفظ کرده و به مذاکرات ادامه دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه روسیه دوشنبه شب پس از تماس تلفنی سرگئی لاوروف و سیدعباس عراقچی وزیران خارجه روسیه و ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف روسی بار دیگر بر لزوم حفظ آتش‌بس بر مبنای شاخص‌هایی که پیشتر مورد توافق قرار گرفته و از سوی میانجیگران پاکستانی اعلام شده بود، تاکید کرد.

این بیانیه افزود: همچنین بر اهمیت ادامه تلاش‌های دیپلماتیک با هدف جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل و پرهیز از بازگشت به تقابل مسلحانه تاکید شد.

روسیه همچنین از «محاصره دریایی غیرقانونی تنگه هرمز و توقیف یک کشتی ایرانی» انتقاد کرد.

روسیه از جمله کشورهایی است که بارها حملات آمریکا و اسرائیل به ایران را محکوم کرده است.

در همین راستا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دوشنبه گفت: حملات غیرقابل توجیه، بی‌دلیل و غیرقانونی اسرائیل و آمریکا به ایران ضربه شدیدی به رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و نظام پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای وارد کرد.

به گزارش ایرنا، آتش‌بس اعلام شده میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و رژیم اسرائیل در ۱۹ فروردین‌ماه با هدف فرصت به راهکارهای دیپلماتیک برای پایان دادن دائمی به جنگ، به مدت ۲ هفته برقرار شد.

مذاکرات میان تهران-واشنگتن نیز سه روز بعد، روز شنبه (۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۵ برابر با ۱۱ آوریل ۲۰۲۶) در اسلام آباد پاکستان به ریاست «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بر هیات ایرانی و نیز «جی دی ونس» معاون رئیس جمهوری آمریکا بر هیات آمریکایی برگزار شد و بدون دستیابی به توافق به پایان رسید اما گفتگوها همچنان ادامه دارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.