افزایش ۱۵ برابری میزان بازگشت مهاجران افغان از پاکستان

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 18:27
سازمان بین المللی مهاجرت از افزایش ۱۵ برابری میزان بازگشت مهاجران افغان از پاکستان خبر داد.

افزایش ۱۵ برابری میزان بازگشت مهاجران افغان از پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است شمار مهاجران افغان بازگشت کننده از پاکستان در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۶ پانزده برابر بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۵ بوده است.

این نهاد در گزارش تازه خود افزود: شمار بازگشت کنندگان افغان از پاکستان تنها در دو هفته گذشته از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به بیش از ۴۲ هزار نفر رسیده است. در گزارش آمده که این افزایش چشمگیر پس از بازگشایی گذرگاه‌های «تورخم» و «اسپین بولدک» برای بازگشت مهاجران رخ داده است.

سازمان بین المللی مهاجرت افزود: همزمان، بازگشت از ایران نیز ۵۶ درصد افزایش یافته است، اما در مقایسه سالانه، آمار کلی هنوز ۳۰ درصد کمتر از سال ۲۰۲۵ است. بر اساس این گزارش، بیشتر بازگشت‌ها از ایران از طریق گذرگاه‌های «پل ابریشم» (میلک) و «اسلام قلعه» ثبت شده است. این درحالی است که براساس گزارش روزانه حکومت افغانستان، هر روز حدود ۵ هزار مهاجر افغان از پاکستان باز می‌گردند یا اخراج می‌شوند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.