لندن: وارد درگیری با ایران نمی‌شویم

مشرق نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 12:28
معاون نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که علی‌رغم فشارهای واشنگتن، لندن وارد جنگ تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.

به گزارش مشرق؛ «دیوید لمی» معاون نخست‌وزیر انگلیس بامداد دوشنبه بار دیگر هرگونه مشارکت این کشور در جنگ تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

لمی طی سخنرانی در همایشی در بارسلونا (اسپانیا) گفت که علی‌رغم فشارهای واشنگتن، لندن وارد درگیری نظامی با تهران نخواهد شد.

به نوشته روزنامه «گاردین» وی در این‌باره توضیح داد: «(رئیس جمهور آمریکا) دونالد ترامپ سعی کرد نخست وزیر (انگلیس کایر استارمر) را تحت فشار قرار دهد تا موضع خود را درمورد ایران تغییر دهد، اما او موفق نخواهد شد. این جنگ ما نیست و ما در آن درگیر نخواهیم شد».

این مقام انگلیسی ادامه داد که حملات لفظی ترامپ به استارمر، حقیرانه است و با هدف تحت فشار قرار دادن لندن برای تغییر موضع در قبال ایران انجام می‌شود.

لمی سپس تصریح کرد که اقدامات آمریکا، بی‌ثباتی در جهان را نه تنها بهبود نبخشیده،‌بلکه آن را وخیم‌تر کرده است.

طبق این گزارش، وی در ادامه انتقاد از دولت ترامپ، گفت که او باید «مودبانه با متحدانش مخالفت کند» نه اینکه در رسانه‌های اجتماعی به آنها حمله کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.