
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حسن زاده در مصاحبه با رادیو گلستان بر اهمیت رعایت هشدارهای بهداشتی تأکید کرد و افزود: به دلیل انتشار گازها و ذرات معلق حاصل از سوختن مواد، شاخص آلودگی هوا در مناطق اطراف به سطح ناسالم برای گروههای حساس رسیده است.
وی از شهروندان ، بهویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست از حضور در فضای باز خودداری کنند و از باز کردن پنجرهها بپرهیزند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت : حتی افراد سالم نیز ممکن است در معرض آلودگی هوا دچار عوارضی شوند، از جمله: تحریک چشم، بینی و گلو: سوزش، خارش و آبریزش چشم، گرفتگی یا آبریزش بینی، و گلودرد. سردرد و خستگی: ناشی از کاهش اکسیژنرسانی یا واکنش بدن به سموم. مشکلات تنفسی خفیف: سرفه، تنگی نفس خفیف، بهویژه هنگام فعالیت بدنی شوند.
حسن زاده خاطرنشان کرد:تیمهای تخصصی پایش کیفیت هوا در محل مستقر هستند و اندازهگیریهای دقیق ساعتی ادامه دارد. نتایج بررسیها و میزان آلودگی هوا به صورت مستمر اطلاعرسانی خواهد شد.
عصر دیروز با آتش سوزی کارخانه یونولیت سازی گنبدکاووس دودی غلیظ در حاشیه شهر گنبد کاووس ایجاد شد.