محاصره دریایی ایران نقض آتش‌بس و غیرقانونی است

صدا و سیما یکشنبه 30 فروردین 1405 - 16:51
سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد که نقش دریایی ایران توسط آمریکا نه تنها نقض آتش‌بس، بلکه غیرقانونی است.

بقائی: محاصره دریایی ایران نقض آتش‌بس و غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به محاصره دریایی ایران توسط آمریکا در برنامه ایکس نوشت: اقدام ایالات متحده در محاصره بنادر یا سواحل ایران نه تنها نقض آتش‌بس با میانجیگری پاکستان است، بلکه غیرقانونی و مجرمانه نیز هست.

وی افزود: این اقدام، ماده ۲ (۴) منشور سازمان ملل متحد را نقض می‌کند؛ این اقدام، طبق ماده ۳ (c) قطعنامه ۳۳۱۴ (۱۹۷۴) مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک اقدام تجاوزکارانه محسوب می‌شود که به صراحت محاصره بنادر یا سواحل یک کشور را در زمره چنین اقداماتی قرار می‌دهد.

بقائی ادامه داد: علاوه بر این، با اعمال مجازات جمعی عمدی بر مردم ایران، این اقدام به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.