قالیباف: تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی ایران است

الف شنبه 29 فروردین 1405 - 23:15
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با بیان اینکه تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد که اگر آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قالیباف در این گفت وگو در تشریح لحظات مقابله با مین‌روب دشمن حین مذاکرات اسلام‌آباد، گفت: با تلاش آمریکا برای مین‌روبی قاطعانه برخورد کردیم و آن را نقض آتش‌بس می‌دانیم و تا مرحله درگیری پیش رفتیم اما دشمن عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: در اسلام‌آباد به هیات آمریکایی گفتم که اگر مین‌روب آنها از مکان خود ذره‌ای جلوتر برود، قطعا به آن شلیک می‌کنیم. ۱۵ دقیقه فرصت خواستند تا دستور برگشت بدهند و دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز در تنگه ترددی انجام می‌شود، کنترل تنگه در دست ما قرار دارد.

قالیباف ادامه داد: آمریکایی‌ها چند روز است که اعلام محاصره کرده‌اند، این یک تصمیم ناشیانه و از روی نادانی است‌. امکان ندارد دیگران بتوانند از تنگه هرمز عبور کنند ولی ما نتوانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود خواهد شد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.