روایت قالیباف از مقابله با مین‌روب دشمن حین مذاکرات

تابناک شنبه 29 فروردین 1405 - 22:36
رئیس مجلس روایتی از لحظه مقابله با دشمن حین مذاکرات ارائه کرده است.

به گزارش تابناک، محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی تلویزیونی خطاب به مردم گفت: مردم عزیز ایران، کنترل تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی ایران است.

قالیباف گفت: با تلاش آمریکا برای مین‌روبی قاطعانه برخورد کردیم و آن را تقض آتش‌بس می‌دانیم و تا مرحله درگیری پیش رفتیم اما دشمن عقب‌نشینی کرد‌.

وی تأکید کرد: اگر آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود می‌شود.

گزیده‌هایی از سخنان مهم وی در ادامه می‌آید:

 مردم عزیز ایران، تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی است.

 با تلاش آمریکا برای مین‌روبی قاطعانه برخورد کردیم و آن را تقض آتش‌بس می‌دانیم و تا مرحله درگیری پیش رفتیم اما دشمن عقب‌نشینی کرد‌.

 در اسلام‌آباد به هیئت آمریکایی گفتم که اگر مین‌روب آن‌ها از مکان خود ذره‌ای جلوتر برود، قطعا به آن شلیک می‌کنیم. 15 دقیقه فرصت خواستند تا دستور برگشت بدهند و دادند‌.

 اگر امروز در تنگه ترددی انجام می‌شود، کنترل تنگه در دست ما قرار دارد. 

 آمریکایی‌ها چند روز است که اعلام محاصره کرده‌اند، این یک تصمیم ناشیانه و از روی نادانی است‌. امکان ندارد دیگران بتوانند از تنگه هرمز عبور کنند ولی ما نتوانیم. 

 اگر آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود خواهد شد. 

مشروح این گفت‌وگو که در آن به ابعاد مختلف شرایط کشور پرداخته شده است، به زودی از شبکه خبر پخش می‌شود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.