ادامه حملات نظام‌مند به مراکز بهداشت و درمان غزه

صدا و سیما شنبه 29 فروردین 1405 - 19:26
همزمان با ادامه محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های پزشکی، ادامه حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی، بخش‌های باقیمانده بهداشت و درمان در غزه را تخریب می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی آر تی فشار رژیم صهیونیستی بر سیستم بهداشت و درمان در نوار غزه با تشدید حملات و بمباران‌ها ادامه دارد آن هم درست در زمانی که بیمارستان‌ها با باقیمانده ظرفیت خود تلاش می‌کنند پاسخگوی مردم باشند.  

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید حدود ۶۰ درصد مواردی که طی ۶ ماه گذشته در مرکز درمانی در غزه پذیرش شدند ناشی از حملات مستقیم بوده است. موضوعی که فشار را بر بخش‌های اورژانس و جراحی تشدید می‌کند و بخش بهداشت و درمان را در استانه فروپاشی قرار می‌دهد.

شیما عوده، پزشک موسسه «پزشکان بدون مرز»:در ۶ ماه گذشته با مجروحان زیادی در مرکز مان برخورد و مجروحیت‌های مختلف داشتیم، ۶۰ درصد مراجعه کنندگان مجروح بودند و متاسفانه شرایط غزه برای مردم آن همچنان خفقان آور است هنوز کمک‌ها محدود است و متاسفانه کمک پزشکی مخصوصا کمک‌های پزشکی به پزشکان بدون مرز با مانع رو‌به‌رو است و از ژانویه ۲۰۲۶ ممنوع شده و این تاثیر زیادی بر کمک‌های پزشکی ارائه شده در مراکز درمانی داشته است.

خبرنگار شبکه آر تی : بیمارستان های شمال و جنوب نوار غزه در معرض تخریب گسترده قرار گرفتند و بیمارستان های باقیمانده با کمبود شدید لوازم جراحی و مواد بیهوشی و ملزومات ضد عفونی روبرو هستند . این کمبود ها مستقیما کیفیت مراقبت های بهداشتی را تحت تاثیر قرار داده است و شمار قربانیانی که جانشان را به علت وخامت خدمات پزشکی از دست دادند افزایش داده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.