درخواست بسته شدن پایگاه راداری آمریکا در انگلستان

صدا و سیما چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 17:37
اِلوند مورگان، وزیر اول منطقه ولز در انگلستان از نخست وزیر این کشور خواست پایگاه راداری آمریکا در ولز را ببندد.

درخواست بسته شدن پایگاه راداری آمریکا در انگلستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، بریتانیا یا انگلستان از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز تشکیل شده است. تارنمای روزنامه تایمز در انگلیس نوشت:" الوند مورگان، وزیر اول منطقه ولز در انگلستان از کایر استارمر، نخست وزیر خواست تا به دلیل جنگ ایران و «خصومت» ترامپ، همکاری با واشنگتن در یک طرح مشترک را متوقف کند.

به نوشته این روزنامه راستگرای انگلیسی: شی جین پینگ، رهبر چین، به خاطر بازگشایی تنگه هرمز، ترامپ را «در آغوش بزرگ و چاق» خواهد گرفت. 

تارنمای تایمز نوشت:" دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعا می‌کند چین «بسیار خوشحال» است و موافقت کرده است که به ایران سلاح نفرستد. " این در حالی است که دونگ جون (Dong Jun)، وزیر دفاع چین، روز دوشنبه این هفته، هم زمان با آغاز محاصره بنادر ایران از سوی نیروی دریایی آمریکا، هشدار تندی صادر کرد. وزیر دفاع چین خطاب به دولت ترامپ تأکید کرد که پکن اجازه مداخله در روابط دوجانبه خود با تهران را نخواهد داد.

وی گفت: «ما توافق نامه‌های تجاری و انرژی با ایران داریم؛ ما به این توافق نامه‌ها احترام می‌گذاریم و آنها را اجرا می‌کنیم و انتظار داریم دیگران در امور ما دخالت نکنند».

وی افزود: «کشتی‌های ما در حال تردد در آب‌های تنگه هرمزند. ایران کنترل تنگه هرمز را در دست دارد و این مسیر برای ما باز است».

چین حدود چهل درصد نفت و سی درصد گاز طبیعی مایع (LNG) مورد نیاز خود را از طریق تنگه هرمز دریافت می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.