عبور یک کشتی ایرانی از تنگه هرمز، علیرغم تهدید آمریکا

همشهری آنلاین چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 16:11
یک کشتی ایرانی دیگر علی رغم محاصره دریایی آمریکا در حال عبور از تنگه هرمز است.

به گزارش همشهری آنلاین، کشتی ایرانی «گلبن» که از سوی دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده، با وجود محاصره نیروی دریایی آمریکا، به تردد خود در نزدیکی تنگه هرمز ادامه می‌دهد.

همچنین یک فروند کشتی فله‌بر با پرچم مالت به نام «سی‌چمپیون» موفق شد از تنگه هرمز عبور کند و وارد دریای عمان شود.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) بارها تأکید کرده است که هیچ کشتی موفق به عبور از محاصره آمریکا نشده است. با این حال، منابع مستقل ردیابی دریایی تصویری دقیق تر و متفاوت از این وضعیت ارائه می دهند. بر اساس این داده ها، چندین شناور مرتبط با ایران از تنگه هرمز عبور کردند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.