متهم: تصور نمی‌کردم فیلمبرداری از اماکن حساس جرم باشد

مشرق نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
در روزهای جنگ رمضان، عده‌ای از عناصر خودفروخته اقدام به ارسال اطلاعات به شبکه‌های معاند می‌کردند، پلیس می‌گوید که پرونده دیگری را در این زمینه کشف کرده است‌.

به گزارش مشرق، فردی که با فیلمبرداری از اماکن حساس و ارسال تصاویر به شبکه‌ها و رسانه‌های وابسته به دشمن آمریکایی صهیونیستی، دستگیر شده، می‌گویدکه کارش از روی کنجکاوی بوده و نمی‌دانسته که جرم می‌کند.

بر اساس ماده چهارم قانون تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با دشمن، هر شخصی که تصاویر، فیلم‌ها یا اطلاعاتی را به نفع رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی یا دیگر دولت‌های متخاصم ارسال کند، در صورت ایجاد مخاطره برای امنیت ملی، مرتکب جرم همکاری اطلاعاتی شده است.

روز گذشته ۵۰ نفر که موقعیت و تصاویر اماکن حساس، تأسیسات و زیرساخت‌ها، ایستگاه‌های ایست و بازرسی، محل استقرار نیروها و ... را به عوامل دشمن آمریکائی صهیونیستی ارسال می‌کردند دستگیر شدند.

پلیس تهران با تقدیر از همراهی مردم درخصوص گزارش موارد مشکوک می‌گوید که حفاظت از نیروهای مسلح و اماکن حساس، خط قرمز پلیس بوده و با هرگونه اقدام علیه امنیت ملی به شدت برخورد می‌کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.