ناتوانی اعراب در بازگشایی تنگه هرمز

مشرق نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری فعال رسانه در تلگرام نوشت:

رسانه‌های عربی به نقل از بلومبرگ نقشه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن مسیرهایی برای احداث خط لوله انتقال نفت، به جای عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز مشخص شده است؛ و، اما چند نکته!

اولا ایجاد و عملیاتی کردن چنین خطوط لوله‌ای بسیار زمانبر است و هزینه‌های سنگینی دارد، و معلوم نیست تا زمانی که این خطوط بخواهند به بهره برداری برسند، سرنوشت بازارهای جهانی و اقتصاد غرب چگونه خواهد شد!

ثانیا، اگر قرار به ادامه عداوت با ایران در منطقه باشد، تمام خطوط لوله انتقال نفت میتوانند به اهداف موشک‌ها و پهپادهای مقاومت تبدل شوند.

ثالثا این فقط تنگه هرمز نیست که در سیطره جمهوری اسلامی قرار دارد؛ آن خطوط لوله‌ای که به دریای سرخ میرسند نیز، پس از بارگیری نفتشان در کشتی، حداقل برای عزیمت به شرق، با بسته شدن تنگه باب المندب میتواند به بن بست بخورند. اساسا بستن مسیر فروش نفت عربستان کار چندان سختی نیست، همانطور که برخورد با کشتی‌های متخاصم در خارج از تنگه هرمز و در دریای عمان نیز کار دشواری به نظر نمیرسد!

و نکته آخر اینکه انتشار چنین نقشه‌ای خود به نوعی اقرار به ناتوانی در بازگشایی تنگه هرمز با ابزار زور است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.