به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهدی مذهبی ، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: پویشی با عنوان «میناب به ایران جان داد» از روز هفتم جنگ با همراهی جمعی از هنرمندان شکل گرفت و ایده اولیه آن در قالب یک کمپین اعتراضی نسبت به کشته شدن کودکان مدرسه میناب بود و اکنون نزدیک به یک ماه است که به صورت مستمر و در قالبهای مختلف هنری ادامه دارد.
مذهبی افزود: اساس و زیرساخت این پویش بر فعالیتهای هنری استوار است. نخستین جلوه آن در قالب چیدمان و بازسازی یکی از کلاسهای موشکخورده مدرسه میناب بود که در آن تصاویر چشمها و چهره کودکان، کولهپشتیها و لباسهای آسیبدیده آنها به نمایش درآمد.
مذهبی درباره ویژگی این پروژه هنری تصریح کرد: مدل اجرای این چیدمانها مبتنی بر تعامل مردم با اثر است. شهروندان در مواجهه با این دکورها با گذاشتن گل و شمع، نوشتن یادداشت در دفتر یادبود و انتشار تصاویر در فضای مجازی نقش اصلی را در زنده نگه داشتن یاد این کودکان ایفا میکنند.