شکست راهبردی ترامپ و نتانیاهو در آتش‌بس با ایران

افکار نیوز شنبه 22 فروردین 1405 - 18:16
وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعلام آتش‌بس در جنگ با ایران نشان‌دهنده شکست راهبردی طراحان این جنگ، یعنی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو است.

«شلومو بن‌عامی»، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت: اعلام آتش‌بس در جنگ با ایران، حکایت از شکست راهبردی مهندسان این جنگ، یعنی ترامپ و نتانیاهو دارد.

وی افزود: دستاوردهای نظامی روشن است، اما این موضوع ما را به گفت‌وگویی یادآوری می‌کند که سرهنگ «هری سامرز» در کتاب خود با عنوان «درباره استراتژی: تحلیل انتقادی جنگ ویتنام» (۱۹۸۲) نقل کرده است.

بن‌عامی ادامه داد: سامرز به یک سرهنگ سابق از ویتنام شمالی می‌گوید: «شما هرگز ما را در میدان نبرد شکست ندادید.» اما افسر ویتنامی پاسخ می‌دهد: «بله، درست است؛ اما ما در جنگ پیروز شدیم.»

به گفته او، این جنگ در تاریخ به عنوان نمونه‌ای برجسته ثبت خواهد شد که در آن دو ارتش از قدرتمندترین ارتش‌های جهان در دام جنگ نامتقارن گرفتار شدند؛ نوعی جنگ که در آن قدرت‌های بزرگ هرگز نتوانسته‌اند دستاوردهای تاکتیکی را به پیروزی‌های راهبردی تبدیل کنند.

بن‌عامی در ادامه نوشت: ما از «کلاوزویتس» آموخته‌ایم که نابودی نیروهای دشمن کلید پیروزی در جنگ‌هاست، اما این مسئله در مورد ایران صادق نبود؛ حتی با وجود از میان رفتن مقامات سیاسی و نظامی آن و فرسایش توانایی‌های نظامی‌اش.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.