
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرو رایزنیهای فشرده در اسلام آباد، پیشرفت گفتوگوها و محدود کردن حمله به بیروت و مناطق جنوبی لبنان که به معنی پیشرفت در اجرای آتش بس محسوب میشد و نیز پذیرش آزادسازی داراییهای ایران از جانب طرف امریکایی و نیاز به گفتوگوهای کارشناسی و فنی دقیقتر در این زمینه، مقرر شد که مذاکرات دو هیئت ایران و آمریکا برای نهایی کردن این موضوعها آغاز شود.
ایران معتقد است که آتشبس در لبنان هنوز به طور کامل محقق نشده و آمریکا موظف است که رژیم صهیونسیتی را برای اجرای این تعهد ملزم کند. هیئت ایرانی اعلام کرده این موضوع را به طور جدی از طریق واسطه پاکستانی و همچنین در اتاق مذاکره پیگیری میکند. هیئت ایرانی با اعلام بدبینی به طرف مقابل و در نظر گرفتن تجربه بدعهدیهای آمریکا در این دور از گفتوگوها با میانجی گری پاکستان حاضر شده است.