تمجید نخست‌وزیر پاکستان از تلاش‌های ایران و آمریکا در مسیر دیپلماسی

الف شنبه 22 فروردین 1405 - 15:57
نخست‌وزیر پاکستان در حاشیه مذاکرات ایران و آمریکا، آمادگی اسلام‌آباد را برای نقش‌آفرینی فعال در برقراری صلح پایدار در خاورمیانه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، امروز شنبه در اسلام‌آباد با هیات مذاکره‌کننده ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

او همچنین با جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و هیات همراه او (شامل استیو ویتکاف، فرستاده ویژه، و جارد کوشنر، مشاور) دیدار کرد. این دیدار در حاشیه مذاکرات کلیدی میان آمریکا و ایران برای یافتن راه‌حلی بلندمدت برای بحران خاورمیانه برگزار شد. نخست‌وزیر پاکستان ضمن استقبال از گفتگوها، آمادگی کشورش را برای ایفای نقش تسهیل‌گر در روند صلح اعلام کرد.

به گزارش دفتر نخست‌وزیری پاکستان، شهباز شریف از این گفتگوها استقبال و از تمایل هر دو هیات ایران و آمریکا برای پیگیری دیپلماسی تمجید کرد.

همچنین هیات مذاکره‌کننده ایران به سرپرستی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که از سوی مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت مذاکرات با طرف آمریکایی را بر عهده دارد، بامداد شنبه با استقبال وزیر خارجه و فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام‌آباد شد و مذاکره‌کننده ارشد ایران ظهر امروز در کاخ نخست‌وزیری با نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات اسلام‌آباد به ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در منطقه کمک کند. او همچنین بر آمادگی پاکستان برای ایفای نقش تسهیل‌گر در روند صلح تاکید کرد و گفت که اسلام‌آباد برای حمایت از تلاش‌هایی که طرفین را به سمت راه‌ حلی پایدار سوق می‌دهد، آماده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.