وزیر عمانی: هیچ هزینه‌ای برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد

عصر ایران چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 14:06
پیشتر یک مسئول در منطقه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که طرح آتش‌بس دو هفته‌ای شامل اجازه دادن به ایران و عمان برای گرفتن هزینه از کشتی‌هایی است که از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

وزیر حمل‌ونقل عمان امروز چهارشنبه اعلام کرد: هیچ هزینه‌ای برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزیر حمل‌ونقل عمان خاطرنشان کرد که این کشور تمامی توافق‌نامه‌های مربوط به حمل‌ونقل دریایی را امضا کرده است که بر عدم دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای برای عبور از تنگه هرمز تأکید دارد.

پیشتر یک مسئول در منطقه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که طرح آتش‌بس دو هفته‌ای شامل اجازه دادن به ایران و عمان برای گرفتن هزینه از کشتی‌هایی است که از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

در نتیجه آتش‌افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه با تکرار حملات غیرقانونی علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران از ۹ اسفند ۱۴۰۴، مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند کلیه تردد کشتی‌ها از این آبراه مهم بین‌المللی که در مجاورت آب‌های سرزمینی و خط ساحلی قلمرو ایران واقع شده است، باید با هماهنگی ایران انجام شود و کشتی‌های مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها اجازه عبور نخواهند داشت.

این امر شوک‌ بی‌سابقه‌ای به بازارهای جهانی انرژی و بورس وارد کرد و هزینه خانوار را در بسیاری از نقاط جهان، از جمله کشورهای اروپایی افزایش داد و در نهایت ایالات متحده را به سمت آتش بس با ایران سوق داد. 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.