واکنش فوری ژاپن به آتش‌بس میان ایران و آمریکا

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 12:09
دولت ژاپن بلافاصله به برقراری آتش‌بس میان ایران و آمریکا واکنش نشان داده و از آن استقبال کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری کیودو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز چهارشنبه (صبح امروز به وقت محلی) گفت که این کشور از اعلام توافق آتش‌بس میان ایالات متحده و ایران به عنوان یک «اقدام مثبت» استقبال می‌کند.

مینورو کیهارا، دبیر ارشد کابینه، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کاهش تنش واقعی در خاورمیانه از اهمیت بالایی برخوردار است و توکیو انتظار دارد که به زودی از طریق تلاش‌های دیپلماتیک، «توافق نهایی» حاصل شود.

کیهارا افزود، سانای تاکایچی، نخست وزیر ژاپن، به دنبال مذاکرات تلفنی با مقامات ایرانی (برای حل‌وفصل بحران انرژی که ژاپن با آن دست به گریبان است) بوده.

این گزارش در ادامه می افزاید: شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، که به عنوان میانجی عمل می‌کند، روز چهارشنبه، درست قبل از پایان مهلت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به تهران برای بازگشایی تنگه هرمز، اعلام کرد که ایالات متحده و ایران بر سر آتش‌بس دو هفته‌ای توافق کرده‌اند.

ژاپن برای بیش از ۹۰ درصد واردات نفت خام خود به خاورمیانه متکی است که بیشتر آن از طریق این تنگه منتقل می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش ضمن قبول طرح ۱۰ ماده‌ای ایران از برقراری آتش‌بسی دو هفته‌ای به منظور پیگیری توافق صلح خبر داد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.