ژاپن از گفتگو با تهران در سطح عالی خبر داد

خبرآنلاین دوشنبه 17 فروردین 1405 - 13:05
ژاپن به‌عنوان یکی از متحدان ایالت متحده پس از پاسخ تهران به تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی با ایران،از برنامه‌ریزی برای گفت‌وگو با تهران در سطح عالی خبر داد

به گزارش خبرآنلاین، از خبرگزاری کیودو، سانائه تاکایچی نخست وزیر ژاپن در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان پارلمان درباره تحولات مرتبط با جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، تاکید کرد: ژاپن تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن صلح و ثبات به کار خواهد گرفت.

بنا بر روایت ایرنا، بر اساس این گزارش، این تحرک دیپلماتیک در شرایطی مطرح می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافته و نگرانی‌ها درباره امنیت مسیرهای انتقال انرژی تشدید شده است.

ژاپن به عنوان یکی از واردکنندگان اصلی انرژی، بخش عمده‌ای از نفت مورد نیاز خود را از منطقه خاورمیانه تأمین می‌کند و وابستگی بالایی به مسیر تنگه هرمز دارد؛ گذرگاهی راهبردی که بخش قابل توجهی از تجارت جهانی نفت از آن عبور می‌کند.

گزارش‌ها حاکی است که واشنگتن تهدید کرده در صورت تداوم وضعیت کنونی، اقداماتی علیه زیرساخت‌های ایران انجام خواهد داد؛ موضوعی که به افزایش نگرانی‌ها در بازارهای جهانی و میان بازیگران منطقه‌ای دامن زده است.

با این حال، ژاپن که در کنار اتحاد با آمریکا، روابطی با ثبات با ایران نیز حفظ کرده، تلاش دارد از مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی، نقش فعالی در کاهش تنش‌ها ایفا کند.

دولت توکیو تاکنون ارزیابی حقوقی مشخصی از عملیات نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران ارائه نکرده اما همزمان بر ضرورت پیگیری راه‌حل‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش بحران تاکید دارد.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.